Wij

Wij zijn yQ. Een unieke selectie van 100 producten over de hele wereld voor ouders die bewust kiezen voor een natuurlijke omgeving bij Nieuw Leven en een schoon geweten voor de wereld van morgen. Geïnspireerd door het concept ‘slowshopping’, de geboorte van onze zoon yoa’Qì, onze vele reiservaringen, de normen, waarden en visie die wij daardoor hebben ontwikkeld en versterkt door onze kennis over duurzaamheid, opvoeding en culturele tradities proberen we een bescheiden bijdrage te leveren aan de nieuwe ‘purpose economy’, een empowerment en motivatie van- en voor een nieuwe generatie wereldburgers. Wij zijn trots op wat we doen, waar we voor staan en wat we hopen te bieden voor onze klanten die kiezen voor een omschakeling naar Beter, niet Méér – met het oog op Mens én Milieu.

fr

Denk aan fair-trade kleding van 100% organisch of biologische materialen die niet alleen gemaakt worden met onvoorwaardelijke liefde, maar die liefde deelt in de hele keten: van de katoenboer die wij motiveren om niet meer met genetisch gemodificeerde planten die zijn gekweekt met chemische bestrijdingsmiddelen, pesticiden en kunstmest te werken, tot aan de naaister die 25 cent meer uurloon krijgt en daardoor de feestdagen kan doorbrengen met haar familie. Denk aan het feit dat deze zelfde keten minder of niet in aanraking komt met giftige synthetische (kleur)stoffen met alle gevolgen van dien. Denk aan de invloed die dit soort ontwikkelingen hebben op een hele gemeenschap. Denk aan Goede Doelen waar we regelmatig mee samenwerken om bijvoorbeeld wees- en opvanghuizen te bevoorraden. Denk aan een wereld waar mensen niet alleen zichzelf verrijken, maar de hele community stimuleren om mee te groeien. Als wij, en onze klanten, daar een klein steentje aan kunnen bijdragen, zijn wij tevreden.

Slowshopping
Het is een filosofie, geïnspireerd door de ‘slow movement’ die consumenten aanzet om kritisch te kijken naar de dagelijkse handelingen en bewuster te kopen om daarbij vooral het ecologische en sociale aspecten niet te vergeten, waar kwaliteit hoog uittorent boven kwantiteit en het verhaal en oorsprong van- en achter een product belangrijker is dan het prijskaartje en het product zelf.

‘a philosophy that rethinks the values of our every-day actions, and pro-poses a new strategy for clothing consumption, making it more conscious and sustain-able. Through rethinking services and how products are displayed in the physical envi-ronment, we present a new possibility of store, which provides to users a differentexperience, aligned with the current need of resources optimization and sustainablebusinesses in the economic, ecologic and mainly social aspects’.